måndag 24 augusti 2009

Menshora

Jag hade sparat mina sista 40kr till ett tampongpaket. Den sista nöden på månaden som jag noga kalkylerat för min överlevnad så att jag skulle slippa belasta mitt kreditkort.

Jag knatade ner på apoteket med mina lyckligt sparade tjugolappar, roffade åt mig ett paket tamponger, stegade fram till kassan, slängde upp paketet samt sedlarna varpå kassabiträdet säger:
- Den här kan jag inte ta emot, och lyfter en tjuga, numren i sidan är borta.

- Kärringjävel! skrek jag och sylade paketet mitt i knoppen på henne. Bara för att du är bitter över att du kommit i klimakteriet och inte har mens så ska du väl inte trakassera mig? Ska jag nu gå och mensa ner mig på gator och torg till allas skratt och hån? Ta ditt jävla skitpaket och stoppa det någonstans…

Näe… så sa jag inte alls. Jag tackade artigt och sa att då fick det vara, gick vidare till 7 eleven bara för att få prisuppgiften 45kr. Drog suckandes mitt Mastercard och tänkte att budgetering suger rövhål, men apoteket suger mest.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ooo, Jag hade varit så stolt om du faktiskt kallat henne kärringjävel!
/cheriffen

GeishaQ sa...

Alla mina kärringjävel gick åt under yngre tonåren. De är helt enkelt förbrukade.