torsdag 24 september 2009

Det nya svarta

Jag har de senaste dagarna insett att jag bryskt förlorat min skönhet. Folk på jobbet har kommit med kommentarer som ”du ser inte så glad ut”, ”är det nåt fel eller är du osminkad” och ”men älskling, hur är det fatt”. När okända människor jag suttit i möte med tittar på mig och frågar om jag är väldigt trött så börjar jag ana oråd. De kan ju omöjligt veta om detta är min vardagslook eller ej. Oförskämt tycker jag!

Hur som… jag förstår att ni är nyfikna på hur ni själva kan få denna attraktiva modestil. Räds ej, jag håller inget hemligt för er. Här följer receptet:

Jobba stenhårt med minimum fem möten per dag
Blanda in övertid i samtliga dagar
Tillsätt orolig sömn och kronisk kissnödighet om natten
Späd ut med en rejäl dos av privata problem
Toppa med en ny frisyr a la Glamour på 80-talet, tillredd av käcka frisören i dörren intill

Låt ansiktsmasken vila över hela dig under ett antal dagar så att den verkligen sugs in i varje por av din kropp. Voila! Här har du den nya död-looken som är så het i Stockholm just nu. Komplimangerna haglar.

Inga kommentarer: