fredag 11 september 2009

Q vs Spotify

Spotify kommer att bli min bråda död. Där finns all musik jag aldrig för mitt liv skulle köpa, och jag skulle skämmas ögonen ur mig om jag tankade hem det. Eftersom Spotify har mycket musik, men väldigt lite av det jag verkligen gillar så urartar mitt lyssnande i någon slags nostalgitripp. Trippen tar mig närmare bestämt till mellanstadiedisco och tryckarstund.

Jag har alltid varit en sucker för smöriga sånger, men det här börjar eskalera. Mina vildaste fantasier kunde inte ens föreställa sig denna vältran i ballader. Och nej, det är inte bra ballader, sitter i skrivande stund och lyssnar på Westlife featuring Mariah Carey, och nej, det finns inget ursäkt för detta heller.

Medan någon pojkspoling skrålar ”TURN AROUND AND SEE ME CRYYYYYING” så erkänner jag mig besegrad av Spotify. Jag vet inte om jag klarar mer. Jag vet inte vem jag kommer att bli med denna tjänst nedladdad på min dator. Efter två dagar med skiten har jag redan börjat lyssna på Lionel Richie… det är som att börja med hasch… det kommer att sluta med en spruta heroin på ett utedass - självaste Bryan Adams.

1 kommentar:

Kajsa sa...

Jag lider av samma problem och jag gräver mig djupare och djupare ner i beroendet.