måndag 5 april 2010

Q på pressbyrån

- Ett paket Nicotinell lakrits 2 mg.

- Det är bara du som köper dem där faktiskt.

- Jaha, då ska jag göra det lite extra roligt och be om röda hårda prins också.

Butiksbiträdet, gubben bakom mig och jag kom överens om att jag faktiskt fick röka nu när det ändå var påsk och allt. Det var ju inte för intet som Jesus blev uppspikad på korset och sedan återuppstod. Då får man röka.

På kvällen var det dock någon som inte alls tyckte att såna argument höll och tog till fulknep så som "är snus och cigaretter mer värt än mig?". Vad falls? Strö dåligt samvete på det där viset. Det var bara att kasta bort snusen och ge bort ciggen. Så NU är det på riktigt. Nu ska jag sluta, igen. Åtminstone till jag faller dit på nytt. Promise!

4 kommentarer:

Matilda sa...

BRaaaa! You can do it!
Tänk bara på hur j-a äckligt det är, det gör susen.

GeishaQ sa...

Ska jag bli en ren människa nu?

kajsa sa...

Du kan ju aldrig bli ren!!

Erik Åström sa...

Jag försökte bli ren, det gick skitbra i 2månader :)