fredag 2 april 2010

Lekfullt

Idag var jag, syrran och Noam i parken och lekte. Vi placerade oss i sandlådan för att bygga kaka och ett annat barn satt inte långt ifrån och härjade med en spade.

Det dröjde inte lång tid innan sand började vina åt vårt håll. Jag fick en dusch över hela min handväska varpå vi snällt bad barnet att slänga sanden åt ett annat håll. Det funkade ju bra... i ca en minut.

Snart började ungen medvetet med ett ondskefullt uttryck att hiva sand mot oss igen. Och trots mina menande blickar upphörde inte duscharna. Ungen var rödhårig, ful och inom kort låg han/hon/det bland topp fem på min hatlista. Jävla preventivmedel!

När sen ungen började grina och visade sig heta Kosmos så var saken klar. Ungen toppade hatlistan och gick segrande ut som nummer ett. Galonisar bar den också. Fy fan säger jag bara.

Och för övrigt... Kosmos? På riktigt?!

5 kommentarer:

Kajsa sa...

Så rödhåriga är fula??

GeishaQ sa...

Oj, jag är ledsen att du inte visste det sedan tidigare Kajsa. Men det är som så att rödhåriga ungar är de värsta.

Anonym sa...

Kosmos, kanske Di levas son....?!

Lollo, Göteborg sa...

http://www.youtube.com/watch?v=KJrRda5PLDA

GeishaQ sa...

Lollo: Mohahaha. De är ju läskiga banne mig.