onsdag 11 maj 2011

Handduks-metoden

När man är smått instabil som jag är så kan man ibland få skojsiga hemläxor. Vissa av dem grundar sig i att framkalla samma symptom som uppstår vid panik. Jag ska ge er några exempel så att ni förstår:

*Spring på stället i fem minuter - kraftiga hjärtslag/hög puls
*Hyperventilera - svimningskänsla
*Knyt en sjal hårt runt halsen - andningssvårigheter
*Drick en kopp starkt kaffe - darrningar

Ja, ni har fattat galoppen... Men så finns en uppmaning bland alla dessa ljuva aktiviteter:

*Sätt dig i en mörk garderob med en blöt handduk över huvudet.

Vad falls? Vad ska det betyda? Och varför i allsin dar? Jag förstår inte vad som ska hända och jag förstår heller inte vad jag ska in i garderoben att göra. Handduken på skallen är ett rent mysterium. Det enda jag kan tänka mig är att någon med riktigt god humor kastade in uppmaningen på skämt, bara för att se om någon är så jävla dum och verkligen gör skiten.


Jag undrar hur många runt om i Sverige som sitter i garderoben med en handduk på skallen i kväll. Tant Margaretha öppnar garderoben för att fiska fram nattlinnet och där sitter Göran ovetandes med frotte på skallen och tror att han botar ångest. Hög tid att tänka om va!?

Av systematiska skäl så skippar jag den punkten. Och den här gången är det av rent logiska skäl.

Inga kommentarer: