lördag 14 maj 2011

Storfiskar'n

Idag var jag och syrran med barnen och kollade in dance hall battle på stan. Mycket angenämt. På vägen hem blev det dock väldigt olyckligt - Noam tappade skon på tunnelbanans spår och tårarna sprutade hejvilt när hon klev på tuben i bara strumplästen.

Men vilken tur att Moster Q ville bli uppfinnare som barn och att takterna sitter i. Aftonen spenderade jag görandes ett fiskespö av finaste kvalitet. Ståltråd och klädgalge utgjorde ett metspö som fick följa med mig på en kvällsutflykt. Eftersom det finns en strömskena på 650 volt vid spåret så gjorde jag noga efterforskningar innan metandet påbörjades - jag ringde Henko på Gotland. När han sa "go" så gjorde jag som han sa och la mig på perrongen och började pimpla.

Jag har aldrig varit någon storfiskare. Aldrig fått en fisk i hela mitt liv. De vill helt enkelt inte nappa. Så tro på tusan jag blev förvånad när dojan högg på kroken vid första försöket. Så drog jag upp fångsten och stoppade den i väskan medan förvånat folk stirrade efter mig och mitt vackra spö.

2 kommentarer:

cissi sa...

Här med utnämner jag dig till.. ta ta ta tatata..(fanfar)
VÄRLDENS BÄSTA MOSTER!!!
Vilken hjälte!! Du gjorde garanterat hennes och mammans dag!! kram

GeishaQ sa...

Man tackar och bockar! Världens bästa moster är en titel som passar, min moster var nämligen också världens bästa enligt hon själv, så det där går i arv.