torsdag 26 maj 2011

Drömmen som gick i kras

När jag var barn drömde jag om att en dag ha en burrig buske till könshår. Det skulle vara ett mörkt och krulligt V mellan benen. Jag minns att jag såg en bild i en av faderns p-tidningar på en brutta med lika krusigt hår på murvan som 80-talspermanenten på hennes huvud - och jag tänkte att det var förjävla snyggt. Sånt skulle jag också ha en dag.

Tyvärr var inte generna på min sida... Mina pärons arvsmassa bjöd istället på blont hår... och inte bara på skallen.

Som tonåring försökte jag prompt färga mina glesa strån på skötet med mascara och jag var säkerligen inte klokare än att jag använde samma mascara till ögonfransarna direkt där efter. När håret börjat tätna med åren insåg jag snabbt att jag inte begåvats med min önskade buske, utan snarare med ett stycke skägglav. Ni vet sånt där man hittar i skogen som hänger på en ödslig tallgren och dinglar lite lätt för vinden. Ja, precis så ser det ut, mitt könshår.

Och nog för att alla sköten är fantastiska kreationer och undersköna på sitt sätt, men vad fan, min fitta ser ut som något som hänger på en ent i sagan om ringen. Och vem fan tänder på 10 000-åriga träd när det finns alver med silkeslent hår som kilar runt?


En naturskön bild som kommer att få er att tänka på helt andra saker i framtiden.

4 kommentarer:

BORDERLINE BLOGG sa...

STÄLL EN FRÅGA TILL MIG SOM JAG SVARAR PÅ IKVÄLL PÅ VIDEO BLOGG! SVARAR PÅ ALLA FRÅGOR!!!!

Annie sa...

Härligt att nån vågar skriva om ämnet! När jag var liten ville jag också ha en redig buske... och var först i klassen med att få några strån så jag var superstolt. Sen, när busken blivit buske, började alla klaga på att buskar var oasexiga, och så var jag den enda i klassen kvar med busken. Men jag ville ha den, för jag ansåg den kvinnlig, och det står jag fast vid! Ett slag för buskar & hänglav! Hellre hänglavar än klipphällar...

GeishaQ sa...

Hej Annie! Kul att du gillar bloggen och din buske. ;)

Jag är satans seg på att skriva inlägg, men den som har tålamod får förhoppningsvis skratta.

Allt gott.

Marcella sa...

snarare vem tänder på en buske över huvud taget =P