tisdag 19 juli 2011

Återkalla mitt körkort - NU!

Jag har alltid tänkt: Om jag hade bil så skulle jag vara fri. Efter idag så tänker jag: Om jag hade bil så skulle jag vara död.

Idag hyrde jag en bil från OKQ8 och insåg att någon borde återkalla mitt körkort - NU.

Missförstå mig rätt, att få motorstopp i en rondell ger intensiva adrenalinkickar och hade jag varit förtjust i livsfara hade jag nog skrattat mig fördärvad åt situationen. Men det gjorde jag inte. Det gjorde jag heller inte när jag hade motorstopp vid korsning, i backe eller tvärs över Sofielundsvägen medan bilar tutade arg åt mig. Jag var heller inte speciellt munter när jag fick en parkeringsböter på 900 kronor.

Men till bensinmacken skulle bilen vid skymningen och eftersom macken ligger strax efter en mördar-rondell så insåg jag snart att projektet skulle innebära omedelbar död. Jag vill poängtera att det i genomsnitt smäller en gång om dagen i denna rondell - och jag skulle nu gå detta öde till mötes.

Efter många samtal till vänner insåg jag att de mina har semester, och på semester dricker de öl och jag var lämnad åt mitt fördärv. Så vad göra? Jag gjorde det enda man kan göra... jag satt mig och grät i bilen och tänkte att livet var över, sen körde jag vrålande rakt genom rondellen, sladdade in på macken, parkerade biljäveln och marscherade in för att förkunna att jag inte skulle röra bilen en millimeter till, att de själva fick tanka helvetet och parkera den vart fan den nu skulle stå.

Killen i kassan rekommenderade mig att köra automat i fortsättningen.

4 kommentarer:

Matilda sa...

Då gick det ju finfint genom rondellen!
Du vet, alla är vi barn i början. Hyr bil och kör upp till norrland, då får du vänja dig vid bil utan att behöva köra stadstrafik.

GeishaQ sa...

Jo, men det är ju just stadstrafik jag skulle behöva öva mest på.

Kajsa sa...

Jag fick motorstopp typ fem gånger i rad vid en rondell här i Gbg när jag just flyttat hit. Det var alldeles fruktansvärt och flera bilar tutade och körde om mig... Jag åkte inte den vägen på jättelänge men nu tar jag rondellen alldeles galant.
Träning ger färdighet som det heter. Bara att ge sig på't igen.

GeishaQ sa...

Ja fy, det är väl så illa att jag måste försöka. :/