lördag 16 juli 2011

Jaha, det är en sån dag

Den här dagen började med att min inplanerade picknick fick utgå på grund av dåligt väder. Istället bestämde jag mig för att riva min tapet. Men innan dess lyckades jag tappa ett glas i diskhon vilket resulterade i sprucket porslin. Som tur var blev det bara en spricka och inte splitter... trodde jag... till jag trampade in en skärva i foten och fick hoppa runt på ett  ben för att få ut den jäveln. Bara för att trampa in ytterligare en glasbit i andra foten.

Jag bestämde mig för att dammsuga upp de där osynliga glasbitarna och drog fram dammsugaren för att därefter slita av hela slangen på skitmaskinen. Försökte tejpa ihop jäveln men utan lycka, så dammsugningen fick bli en improviserad framåtböjd version där ena armen fick styra sugarn och den andra hålla slangen mot själva maskinen. Gick föga bra.

Fortsatte med mitt rivande av tapet bara för att köra in spateln i fingret så jag fick lov att ta fram ytterligare ett plåster. Vi var nu uppe i tre skador och det var bloddropp runt hela golvet. Varpå jag började tänka på mens och att jag inte tagit dagens p-piller, bara för att inse att jag faktiskt glömt gårdagens också. Grym ångest till den ljuva tonen av barnskrik och doften av bajsblöja.

Det är i typ detta skede jag får veta att kvällens maskerad är inställd och att jag är sysslolös. Jag bestämde mig för att ta ett bad ändå. Det hade varit skönt om det inte var för varmt och jag började svettas värre än en gris. Klev upp ur badet, släppte ut vattnet, när jag förstod att det var stopp i avloppet. Ner på knä bara för att slita upp en halv japan ur golvbrunnen. Jag gillar inte sånt!

Nu ligger jag på sängen och vågar inte röra mig. Jag har ännu inte lämnat lägenheten och vet heller inte om jag vågar. Det finns så mycket farliga saker där ute...

Inga kommentarer: