lördag 23 juli 2011

I trista tider...

Sitter klistrad vid tvn och datorn och följer tragedin i Norge. Jag tror vi alla är överens om att det är fruktansvärt och skakande. En annan sak som är tragiskt är att följa händelsen på flashback.

Hur kommer det sig att det bara verkar hänga insnöade, okunniga idioter på det forumet? Eller är det möjligtvis bara dessa personers kommentarer som sticker mig i ögonen så jävla illa att jag inte kan se resterande synpunkter?

På flashback börjar vanligtvis en diskussion på följande sätt:
"Troligtvis muslimerna som är i farten igen. Om så är fallet hoppas jag det blir krig."

När det visar sig vara en norrman så byter gänget riktning:
"Ja, men norrmannen heter troligtvis Muhammed."

Det visar sig att mannen är blond, pratar östnorska och är 190cm. 
Det är nu snillena kommer på vem som är gärningsmannen... en tjock, kort, svarthårig uzbek. Alla är övertygade!

Någon påminner gänget om att beskrivningen inte riktigt passar in på denne man.
"Man kan ju faktiskt färga håret" - kommer nåt geni upp med.

Pixlade bilder på gärningsmannen kommer ut - han ser vit ut.
"Man vet ju hur media funkar, de brukar ju vitpixla bilder, jävla PK-media."

Det kommer fram att bilderna inte manipulerats.
"Sa inte justitieministern 'dem' i sitt tal? De vet något inte vi vet. Han arbetar säkert åt en muslimsk grupp. Islamisterna är ju bra på att manipulera andra att hänga med. Och även om han är vit kan han ju vara muslim."

And so it goes on...

Klistrar in ett klassiskt exempel på en flashback diskussion, från en som ifrågasätter och sen får ett väldigt pedagogiskt svar på tal:


Bara jag som inte tycker att det här doftar muslim? Hela terroraktionen alltså. Det känns på nåt sätt mer som en politiskt markering från nåt håll än en fundamentalistisk islamsk hämndattack???

PK eliten har verkligen lyckats hjärntvätta vissa ser jag. Såklart det är muslimer din dumma åsna.



Inga kommentarer: