fredag 29 juli 2011

Back to nature

Jag är hemkommen från skogen där jag och Jessie har övernattat i Matilda och Linus stuga. Vi är mycket glada över att vi fick låna denna idyll för en natt att åtnjuta. 

När vi promenerade runt i området träffade vi en man på cirka sextio år som vi började prata med. Jag tror han var ute efter att skrämma oss, för han berättade att det fanns mycket orm i området, när vi inte reagerade på det så la han till att det var HUGGorm. Då det heller inte bet så varnade han oss för att det fanns björn i skogen. Tre stycken för att vara exakt. Och att vi skulle prata högt så vi skrämde bort dem. Men eftersom jag och Jessie vid det här laget tyckte att vi var Tarzan och Jane så utgjorde inte detta heller någon fara. Vi var back to the nature och njöt av att sitta i myrstackar och få bromsbett. 

Det var inte först vi gick därifrån som det slog mig att jag inte bara gett denna okända man adressen till var vi bodde, utan även en tydlig beskrivning på hur man kom dit och hur stugan såg ut. Resten av kvällen oroade jag mig icket för björn eller orm, utan för alkoholiserad gubbe som eventuellt ville döda och våldta oss i valfri ordning. 

Jessie oroade sig inte alls över detta. Hon pratade mest om att fri-bajsa. Fri-bajsa betyder uppenbarligen att man gräver sig en grop i skogen som man sätter sig och skiter i. Därefter gräver man igen den. Jag fattade aldrig det där... Toan i stugan funkade gott nog åt mig.  

Inga kommentarer: