lördag 21 november 2009

Lakritsjakt

Låg på soffan under dagens middagspaus på jobbet. Trött som en rutten grogghagga bad jag Mange kasta över en lakrits åt mig.

Godisbiten kom flygandes genom rummet och prickade mig perfekt, men sen försvann den, ner i blusen. Jag sökte febrilt efter karamellen och hade näst intill petting med mig själv för att hitta igen den. Men trots att det inte finns särskilt mycket innanför blusen på fröken Q så var den spårlöst försvunnen.

En och en halv timma senare står jag på 7 eleven och känner plötsligt hur det liksom trillar något innanför kläderna på mig. Jag lirkar in fingret mellan knapparna på magen och tro på tusan, fram kommer den lilla lakritsbiten till min stora lycka. Smaskigt!

Folk kollade lite konstigt på mig då jag börja äta på saker som kom ut från magen på mig.

Inga kommentarer: