söndag 29 november 2009

Igår var vi på Lisebergs julmarknad, det var tomten också... Elin J från Teg tog därför tillfället i akt och önskade sig en julklapp av tomten.

Efter att hon hade köat med de andra barnen så ställde hon sig på knä framför tomten med mössan i handen och sträckte blygsamt fram sin önskelista. På den stod det:

"Hej tomten. Jag önskar mig bara Ulf i julklapp. Tack på förhand. /Elin J från Teg
PS. Tycker inte att det är för mycket begärt DS."

Tomten nickade allvarsamt och sa att han skulle göra sitt bästa.
- Ja, ropade Elin, Det är väl inte för mycket begärt?!
Och tomten upprepade att han skulle göra sitt bästa varpå Elin J snodde en kram och studsade ned för trappen till oss andra med hopp om att hennes kärlek Ulf skulle återvända till henne.

Själv önskar jag mig mans-torterar-verktyg i julklapp, och möjligtvis en Wolverine, om jag tänker efter riktigt noga.

Inga kommentarer: