måndag 2 november 2009

Grävskopa

I fredags såg jag ett genrep som sedan skulle få konstnärlig feedback. En tjej poängterade, under detta samtal, aktörernas uppmärksamhet:

- Jag tyckte det var fint med kvinnan i korridoren för hon tog ögonkontakt med mig när jag passerade, alla andra dansare var liksom introverta, därför gav detta ett extra starkt intryck, att just kvinnan i korridoren tog ögonkontakt med mig.

Jag tog tillfället i akt och dementerade detta. Jag menade att det var flera som kollat rakt på mig och att jag till slut blev orolig att jag hade en kuse i näsan.

Dessvärre mottogs inte min feedback på rätt sätt. Det var ingen som tycktes ta mig seriöst och jag undrar än idag… vill man utsätta sin publik för sådan skadebehandling att man får dem att frenetiskt gräva sig i närborrarna? Det kan ju sluta hur som helst… Min arbetsplats belamrad med tusentals snorbobbor till exempel.

Det är inte vad jag kallar en god arbetsmiljö.

Inga kommentarer: