söndag 15 november 2009

Söndagsångest

Vaknade imorse av att jag fick sms. Sms:et var som en påminnelse från gårdagens eskapader. Plötsligt satt en hjälm av ångest på mitt huvud. Sakta med säkert sjönk det in… Vad jag gjort, vad jag sagt, vem jag blir efter en pubrunda på fem platser.

Jesus Kristus förbarma dig! Jag är blott ett stackars flickebarn! Ett flickebarn som aldrig lär sig av sina misstag må hända. Ångest, rädsla, förtvivlan. Hade jag haft en pickadoll vid sängkanten hade jag haft god användning för den.

Det var med ett ångestskri jag svarade i telefonen när Elin J från Teg ringde mig en minut senare. Liggandes i framstupa sidoläge kräktes jag ur mig mina våndor in i luren. Förbannade goda öl, vad gör du med mig?

Dagen har spenderats med att promenera runt halva stan för att tömma min telefon på jobbiga sms och nummer som aldrig mer får ringas. Kvällen har bestått i att ringa alla i min telefonbok för att hitta middagssällskap. Men satan i gatan, inte har man vänner heller. 20 samtal senare lossnade det dock… jag ska crasha Emils planerade middag och gå på Patricia och käka. Blir att hoppa i vattnet när jag ändå är där.

Jobbig söndag? Nå… det är som det brukar…

Inga kommentarer: