fredag 6 november 2009

Fan, fan, fan

Helvetet! GeishaQ vs hennes lya, 0 – 14.

Jag vet inte varför jag aldrig lär mig. Mina idéer är alltid fina i teorin, men närmast aldrig i praktiken. Tapetsera en vägg med tidningar? Varför inte. Var hur tjusigt som helst i mina tankar, men bakom mig på väggen hägrar något helt annat.

Jag upptäckte ganska fort att luftbubblor uppenbarade sig lite varstans. Jag tvekade något på mitt projekt när jag märkte detta. Jag skrev till Råttan på msn och berättade att det inte gick så bra, men då berättade han att bubblor var snyggt, och allt Råttis säger är ju lag så jag fortsatte, i ännu högre fart, vilket resulterade i ännu fler bubblor. Tålamod är inte min starka sida. Det ska gå fort!

Så vad gjorde jag när jag upptäckte att tidningarna var slut, klistret likaså, men väggen inte var det? Skrev till Råttan såklart, som diagnostiserade och gav mig rådet alkohol under morgondagen. Detta skulle nog lösa problemen. Nå väl… åter till arbete.

John hade köpt en finurlig skära man inte kunna skulle misslyckas med… trodde jag… Gick alldeles utmärkt att slå slint när inte tapeten torkat ännu. Tidningarna flagnade när jag drog med skäran. Det blev inte det minsta raka kanter, bara skorv som krullade ihop sig och stora, feta revor. Grattis!

Nu vågar jag knappt kika bakåt. Den härd av luftbubblor som utspelar sig på min halvfärdiga vägg är inte alls så som den såg ut i mina drömmar. Det ser rent ut sagt bedrövligt ut och nu behöver jag någon att beskylla. Närmsta person måtte bli Råttan, alternativt alla andra jävlar som inte hindrade mig och kom hit och tapetserade åt mig istället.

Besegrad som handyman IGEN!

4 kommentarer:

Matilda sa...

Stackars. Nu är det Råttan som snällt får komma hem till dig och tapetsera om.

Bajsugglan sa...

vilken bra idé att tapetsera med tidningar! Du har bra idéer, det är det som räknas!
sen om det blir lite luftbubblor...hm, då får du hänga upp lite sjysta tavlor, typ fiskargubben med pipa i mun´, det gråtande barnet och nån monalisa-variant!

Kajsa sa...

Att du aldrig lär dig... Fast tummen upp för entusiasmen.

GeishaQ sa...

Matilda: Jag jobbar på det. Men han skyller på sina åkommor.

Bajsugglan: Ja, kanske lika bra att hänga upp några tavlor av det slaget... det kan ju fan inte bli värre.

Kajsa: Näe, men gör jag det på nåt plan i det här livet?