söndag 12 juni 2011

Korv till middag anyone?

Kurre, alias pappa, är en figur svår att sätta fingret på. Han är nog den enda jag känner som fått uppmaningen att klä sig mer.

Pappa Kurre spenderade nämligen mina barndoms år iförd speedos. Svarta, tajta badbrallor med något grekiskt mönster runt midjan. Och han bar dessa inte bara på stranden, han gick lika väl på gatan med dem - flipflops och speedo. The fashion maker himself liksom.

Jag minns att pappa sa att han klädde sig så för att man skulle visa vad man hade och då syftade han på paketet samt plantorna på bröstet. Men det var när farsan stegade in på ICA och skulle köpa mat som ägaren en dag fick nog och bad min fader att åtminstone ta på sig en tröja, och det tror väl jag det... tänk er själv att flanera runt hyllorna och fundera på vad som ska intas till middag och plötsligt få syn på en banana-hamock svingandes ovan charkdisken. Föga aptitligt!  


2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har nog drömt detta för det har aldrig Hans sagt till mig veterligen.
Plantan på bröstet har jag nog skämtat om men inte paketet./Pappa

GeishaQ sa...

Haha, joooe, jag minns det som igår. Och jojo, både paket och planta. :)

Det var dax för även dig att få pisk i bloggen eftersom morsan brukar få ta det mesta.