måndag 6 juni 2011

Snäll flicka

När jag var barn hade jag stora planer på att bli en "snäll flicka". Jag skrev nyårslöften och listor över hur redig och bra den nya Q skulle vara.
* Inte prata så mycket
* Inte svära
* Fnittra mer
* Inte spotta
* Lyssna mer
* Etc, etc.
Ni som känner mig kan förstå hur jävla bra det gick. Efter en timmas småleende i ett hörn flög svordomarna mer än någonsin och näven ven i luften. "Jävla kärring" blev ett mantra och aldrig någonsin har det väl gnuggats så mycket sköte som när den "snälla flickan" skulle komma till liv. Jag har dock aldrig slutat hoppas på att bli en blyg viol, och jag har försökt otaliga gånger, men efter trettio år av tappra försök måste jag förklara mig besegrad.

Jag har därför hittat en ny role model - Blair i Gossip Girl. Förutom att jag skulle vilja ha hennes garderob så skulle hennes attityd heller inte sitta helt fel. Mer grandios bitch får man söka efter och hon har alltid svar på tal.  


Inga kommentarer: