lördag 18 juni 2011

Som en ljuv sommaräng... eller inte

Jag vet att man inte får säga det här - men jag tycker bebisar luktar riktigt jävla illa. Jag hör folk prata om hur gott bebisar luktar, att de luktar som kola på skallen. Men jag har försökt det där med att sniffa bebbehuvve och de luktar inte alls godis av något slag, de luktar bedrövligt.

Jag ska berätta vad det är som folk tycker luktar kola - det är bröstmjölk och kanske lite skorv. Sketäckligt! Men det är inte det minsta konstigt att de stinker bröstmjölk. Jag har själv sett syrran under aktion-amma och hon agerar fontän så fort ungen missar tuttvårtan för ett ögonblick. Plötsligt har ungen fjorton strålar bröstmjölk i nyllet. Jag menar... duschar man i bröstmjölk dagarna i ända så är det inte konstigt att man luktar därefter. Men det finns inget ljuvligt i det. Det finns nog ingen som skulle tycka jag doftade gott om jag tog dagliga morgondopp i pattmjölk.

Så nästa gång ni funderar på att sticka nosen mot en bebis så kan ni ju gå direkt till källan och pula in er tjocka skalle mellan morsans tuttar istället.

2 kommentarer:

Matilda sa...

Du, ja håll med dej. De luktar inge vidare. På sin höjd "människa" vilket inte är något speciellt. Absolut inte kola.

GeishaQ sa...

Tack, då är vi två, bilda klubb?