lördag 20 december 2008

I sökandet efter sig själv och sin identitet

Det här med 118100 är ju banne mig skitkul. Man kan fråga i princip vad som helst och få svar. Ikväll frågade jag "Vem är GeishaQ" och svaret blev följande:

"GeishaQ verkar enligt egen utsaga vara en liten, skitig, blond, snorunge. Men vi tycker att hon verkar vara en väldigt redig typ som tar sig an världen med uppkavlade ärmar. Vi vet inte riktigt vilken tid eller värld hon kommer ifrån, men en sak är säker, och det är att vi alla är lite rädda för henne. Men på ett fint sätt."

Det var väl ett härligt svar? Jag skickade även in mitt yrkesmässiga namn som används av min familj och vänner till vardags. Det svaret bommade däremot ordentligt:

"118100 tror att denna person är en trevlig tjej som gillar blåsväder och pannkaka. Vi tror också att hon är svag för dumlekola."

Say what!?
Men pröva för all del. Jag skrattade gott.

Inga kommentarer: