måndag 8 december 2008

Denna hemska ungdom

På tal om puberteten så vill man ju gärna tro att en skolsyster har tystnadsplikt. Under mellanstadiet lärde jag mig dock att så inte var fallet.

Syster Nancy hade en kontroll av elevernas kroppsutveckling som innebar att nypa en i små tissarna och ställa mystiska frågor. En av frågorna var om man hade fått hår på snippan. Eftersom jag tyckte att jag hade hår över hela kroppen förutom i handflator och fotsulor så svarade jag givetvis ja på denna fråga. Det skulle jag inte ha gjort…

Syster Nancy ringde nämligen hem till min mor och frågade om detta kunde stämma (som jag tidigare nämnt var jag inte den mest utvecklade flickan i klassen). Detta telefonsamtal resluterade i en rabiat morsa som jagade mig runt huset för att få se på min mutta. Hon sprang skrattandes efter mig, tjatade om att få se medan hon försökte slita av mig brallorna. Fy helvetet vad jag fick springa.

När jag äntligen trodde att stormen var över och satt i godan ro på dass så slog morsan till på nytt. Tog mig så att säga med byxorna nere. Det var ju bara att erkänna att någe hår på musen fanns dessvärre inte. Därefter utvecklade jag ett dolt hat mot syster Nancy och började sprida elaka rykten om henne.

5 kommentarer:

a.h. sa...

RÄTT GJORT!

Anonym sa...

...det finns det väl fortfarande inte...!?

GeishaQ sa...

Varför har jag en känsla av att jag vet PRECIS vem som skrivit den senaste kommentaren?
Och då följer ett: "det vet du ingenting om".

Anonym sa...

Då vet du inte vem som skriver... :)

GeishaQ sa...

Jo det vet jag visst. Ditt namn slutar på S och somliga kallar oss Piff och Puff.