tisdag 27 januari 2009

Hänga läpp

I lördags följde jag med John till akuten. Han hade vaknat upp på morgonen med en svullnad i läppen och det dröjde inte länge till dess storlek expanderade och hans fylliga läppar blivit tredubbelt så stora. Det såg ut som att han skaffat sig en prinskorv till underläpp. Jag skrattade gott då jag såg honom med den gigantiska munnen. Något så jävligt har jag inte skådat på länge. Jag kommer aldrig mer att vilja äta isterband efter den åsynen.

Väl på akuten så tågade John fram till damen bakom disken:
- Ja, det är väl rätt uppenbart varför jag är här, sa han medan kvinnan försökte att kontrollera sina smilband så gott hon förmådde.
- Alltså… Jag ÄR snyggare i verkligheten.
Kvinnan försökte nicka artigt och frågade efter Johns legitimation, började knappa på sin dator och lämnade sedan tillbaka ID-korten på nytt. John tog tillbaka kortet och slängde ett getöga på det.
- Ja, jag var väl inte så snygg där heller direkt, men jag ÄR det egentligen, sa han besviket.

Stackars Lille-John gav en ny betydelse till att hänga läpp.

Inga kommentarer: