lördag 3 januari 2009

Pojken med guldbyxorna

Min första pojkvän var Jonte, jag brukar kalla honom för pojkvän nr 1.

Pojkvän nr 1 var en speciell person och är så ännu idag. Ett hjärta av guld, kärlek som svämmar över men med åsikter som går isär med hela hans person. Pojkvän nr 1 är en god människa som dock vill bli tagen för ond. Nog om hans personlighet… det gör detsamma vad gäller detta inlägg.

En morgon låg jag sömndrucken vid hans sida i sängen. Vi var nyvakna och kära och jag låg och strök honom över hans kalsongklädda rumpa. Men när jag ligger där och stryker som bäst så märker jag att det är något litet och hårt som sticker upp under kalsongen. Först tror jag att jag känt fel och känner efter lite noggrannare, men visst fan är det nåt där.

Jag börjar rycka lite och frågar irriterat pojkvän nr 1 vad tusan han har stoppat i röven. Han fattar ingenting, så jag lyfter på kallsippen för att snegla ner mot stjärtskåran. Tro på tusan vad jag hittade där! Mitt emellan skinkorna har en femtioöring kilat fast. Jag får fatt på den och visar den för pojkvän nr 1.
- Vem fan är du egentligen? frågar jag, pojken med guldbyxorna eller?

Efter det frågade jag alltid Jonte om växel när vi skulle handla.

Inga kommentarer: