tisdag 6 januari 2009

Alla som någonsin gått barfota i en barnkammare hatar lego

Att vara lillasyster är ungefär detsamma som att bli förnedrad och kastad åt vargarna. Ja, åtminstone när man var barn och ville leka som de stora barnen.

Syrran sa en dag åt mig att jag skulle sätta mig i legolådan och pissa. Klart att jag passade på denna dumma uppgift, så dum var ju inte ens en femårig Q. Jag förstod mycket väl att morsan skulle gå i taket om jag pinkade på legot. Men när då syrran sätter sig i lådan och gör kissljud med munnen, ja då tror man ju såklart att hon i själva verket kissar i lådan, och man vill ju inte vara sämre, klart man ska vara som de stora barnen.

Jag pissade alltså i lådan varpå syrran skriker högt:
- Maaaaaaaaammaaaaa, Q kissade på leeeeeegot!

Skitsyster!

5 kommentarer:

Sandra sa...

Taskig syrra! Haha!

Sandra sa...

Skulle ju bara kolla om du hade alla hemma. Och det hade du ju uppenbarligen inte... :) Puss!/Skitsystern :)

Anonym sa...

Och vem fick torka upp?
Vem fickk bygga åt er med legot sedan?
Inta jag va? /Pappa

GeishaQ sa...

Sandra: Ja, visst är hon. Vill du byta syskon?

Syrran: Eller hur?!?!?!

Pappa: Jag skulle tippa på att det var modern som fick torka kiss, men du har garanterat byggt med kiss-lego efter det.

Sandra sa...

Hmmm... Nja, mina syskon är rätt fina så jag behåller dem gärna! Men du kan få låna min storebror om du vill. Han är ganska snäll! Jag behöver honom inte för tillfället.