torsdag 5 februari 2009

Strike a pose

Man säger att vi alla påverkas av media, jag kan inte annat än att hålla med.

Efter att ha matat i mig en hel säsong av Americas next top model under en helg så ställs det mesta på ända. Jag insåg mig drabbad av amerikansk underhållning när jag fann mig själv försöka göra en photo session i lördags.

Det var ett tappert försök att bemästra min kameras självutlösare medan jag fort som attans försökte hinna tillbaka in i fokus på bilden iförd några fräcka underkläder. Trutandet, poserandet, åmandet. Min djärva ansträngning att utmanande se in i kameran och förföra kameralinsen. Jag måste ha knäppt ungefär femtio bilder innan insåg att jag såg ut som skit på varenda fotografi.

Uppenbarligen gör inte en påse chips och två liter läsk susen för modellerande i underkläder. Varenda bild hade fokus mage som stolt vällde ut över troskanten vilken het pose jag än vidtog. Det blev ett fett delete all.

Men om jag nu måste välja… så blir det garanterat chips framför att vara en heting i underkläder. För såna kryllar det ju uppenbarligen av i Amerika och alla vill de vara med i top model.


Inga kommentarer: