onsdag 4 februari 2009

Handyman Q

Igår monterade jag ihop en säng. Vid första anblick trodde jag att projektet skulle vara en paradox. Delarna tycktes alldeles för stora, byggytan alldeles för liten och jag alldeles för kort. Så tänkte jag om, tänkte att alla ska kunna fixa ett ikea-bygge, om det så är min farmor.

Jag fläkte ut mig på mitt sovrumsgolv, balanserade delarna på knän, fötter och huvud, pallrade upp dem på lådor, vred och vände mig själv i otympliga ställningar, hoppade upp och ner för att nå, sköt ifrån med benstyrkan och se på tusan bygget tog sig sakta med säkert.

Så när jag satt där med prillan i truten, svor över att jag saknade skruvdragare och la av en brakskit så kände jag mig som en riktig karl. En sån där karl som kan montera och hantera nästan allt.

Just bring it on! Q can do it!


Inga kommentarer: