tisdag 10 februari 2009

Man ska inte ta mig på så stort allvar

Jag brukar alltid ha en jargong när jag snackar med Matilda. Vi må låta seriösa, men vår aggressivitet är bara vad man kallar kärlek.

Jag ringde henne från jobbet igår för att kolla om hon skulle trycka lite sushi med mig, varpå hon meddelade mig att hon redan gjorde detta, men med sin karl då så att säga.

- Men vad fan, det var länge sen vi såg nu, sa jag i luren. Hatar du mig eller? Eller är det kanske så att du i själva verket vill ligga med mig, inte vågar säga detta och därför undviker mig?

Precis när jag vräker ur mig dessa ord med en smått elak röst går vår löneadministratör förbi mig och hon gav mig en så fruktansvärt illvillig blick att jag frös till is. Ibland undrar jag vad folk tror om mig… egentligen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det vill du väl ändå inte veta...