tisdag 27 maj 2008

Att roa sig själv.

Jag har lagt till mig en ny vana/ovana, jag vet inte riktigt vad man ska kalla det.

Varje kväll när jag lagt mig för att sova så ligger jag och gnussar i kudden och lyssnar på något hjärtslitande som jag kan slockna till. När Majk, som jag bor med, ska gå in i sitt rum så måste han passera mitt och det är då jag måste göra den här saker. Grejen som har blivit en vana/ovana.

Han smyger in så tyst han bara kan, stänger min sovrumsdörr tyst bakom sig och tassar fram över golvet mot sin dörr. Det är då jag långsamt sätter mig upp i sängen med ben och armar spretandes åt alla håll medan jag låter "Aauauuauahhh". Meningen är väl att denna uppsyn ska påminna om en vaknande zombie som är redo att attackera. Jag gör det hela så läskigt jag bara kan. Spärrar upp ögonen, gapar och fäktar med armarna.

Problemet med detta utövande är dock att jag alltid finner mig så jäkla lustig efter att jag gjort zombien att jag ligger och skrattar åt mig själv så att jag inte kan somna. Så ligger jag där och fnissar under täcket och kan inte somna på ännu en halvtimma.

Inga kommentarer: