måndag 5 maj 2008

FOOOORE!

Den här veckan utövar jag min praktik som scentekniker. Det är otroligt stimulerande, inte bara för att jag inte kan någonting om scenteknik, utan även på grund av min fräsiga utstyrsel. Jag bär arbetsbyxor med många fickor, fula skor med stålhätta och en underbar doft av fotsvett.

När man jobbar på scenen så måste man ropa var gång något ska hissas upp eller ner, vilket sker ganska ofta. Det här är något jag tycker är kalasroligt då det känns som att man golfar och måste skrika FORE så fort man hissar ner ett rå eller en tross. Jag tycker att det hela är så häftigt att jag måste lägga till basröst så fort jag ska hojta exempelvis ”nedgång av mantelbryggan”. Jag får för mig att jag framstår som en coolare och mer världsvan tekniker med den där lite djupare rösten.

Jag har fattat tycke för detta skrikande så pass mycket att jag skriker ”uppgång” och ”nedgång” även om det bara är gaffeltrucken jag arbetar med. Och på tal om gaffeltruck… Så jävla ballt. Jag kan riktigt känna hur håret på bröstet börjar växa på mig när jag lastar av pallar på fem meters höjd upp i luften. Innan veckan är slut ska jag aldrig mer behöva tråna efter att ta på ett hårigt bröst, det ska vara införskaffat på min egen bringa.


Inga kommentarer: