onsdag 7 maj 2008

GeishaQ - nu ännu coolare

Idag har jag kommit på ytterligare en ball sak med att vara scentekniker. Under genomgång av föreställning så glider alla tekniker runt med headset och kan prata med varandra var de än befinner sig. Detta innebär att man har koll på allt som händer runt om på teatern. Vi kan dessutom snacka skit om dem som befinner sig på scenen, kalla dem för amatörer, utan att de hör. Men mest av allt pratas det obegripligheter och jag låtsas att jag förstår. Nickar och kikar mot taket i hopp om att det är någon lampa de snackar om.

På grund av coolhetsfaktorn på detta var jag helt enkelt tvungen att ha på mig lurarna när jag skulle gå på dass. Bara så att kunde jag sitta där och fnissa bäst jag ville. Men jag önskade innerligt att ingen hade för avsikt att tilltala mig så jag skulle tvingas slå på min mikrofon. Att prata med piss-skvalp i bakgrunden tror jag ingen skulle ha uppskattat. Och spolningen skulle definitivt ha avslöjat mina badrumsfasoner.


3 kommentarer:

Anonym sa...

malin, visa bilder från din fars bröllop!!

Anonym sa...

Asså din blogg är helt underbar :D

GeishaQ sa...

Anonym: maila mig på geishaq@hotmail.com så ska jag ge dig lösenordet till min bilddagbok.

Evo: Thanx baby! Snart blire syjunta i Bäverdalen.