onsdag 14 maj 2008

Spänd av förväntan

Igår när jag skulle rulla över på sidan för att falla till ro och somna, stack det plötsligt till i min vänstra skinka. Jag trodde först att det var en glasbit jag lagt mig på, så jag tände lampan, slet bort täcket och stirrade på sidan av rumpan för att se vad där var. Men se på tusan, det var en stjärtfinne.

En stjärtfinne uppkommer ungefär en gång per år. Man skulle kunna säga att den är som en sällsynt orkidé som en gång om året blommar och slår ut. Herre vad lycklig jag blev. Framför allt för att den satt på sidan av arslet på mig. Detta innebär ju att jag kommer att kunna se explosionen när stjärtfinnen är redo att klämmas.

Jag blev så förväntansfull på böldens mognad att det kändes som dagen innan julafton. Jag kunde knappt somna den natten.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Bläääähh! Får vi ett inlägg om hur det kändes att klämma den också tro? Räknas innehållet som kommer ut som kroppsvätska? Med tanke på din fobi mot kroppsvätskor. Men jag antar att det är okej om det är din egen kroppsvätska :)

GeishaQ sa...

Klart att det är kroppsvätska men min egen är ju som den vackraste hallonsaft.

Alla människor har fobi för andras kroppsvätskor. Det är tabun.

Kan komma... ma vet aldrig...