söndag 25 maj 2008

Fett stort problem!

Dagens undran är hur fan man går tillväga om man möter två tjockisar på en smal trottoar. Gjorde detta häromdagen på väg till jobbet. Jag såg dem på håll, liksom skvalpandes, sida vid sida, för att barrikera min väg.

Först funderade jag om man kunde smita emellan dem, men risken att fastna med huvudet mellan deras valkar var för stor så jag avstod. Ett högt hopp flög genom mitt huvud, men superkrafterna var vaga på morgonkvisten. Jag gick därför rakt fram i hopp om att tjockisarna kanske skulle bana väg för mig. Att de skulle få insikt om deras trottoarblockering och kanske gå framför och bakom varandra för att göra det lättare för en arm flicka att ta sig fram.

Detta skedde dock inte. Fetto ett och två styrde rakt mot mig som en väldig massa och jag insåg snart att jag måste pressa mig mot gångbanans kant. Jag balanserade fram, smidig som en katt, men se, det hjälpte inte. Rätt vad det var hade fläskisarna pressat ut mig så jag tappade balansen och hamnade på cykelbanan. Och alla som bor i Stockholm vet att dessa cykelbanor är fullkomligt livsfarliga då män iförda tajta cykelbyxor och störtkruka susar fram på dessa vägar i en fart som är omöjlig att rå sig på.

Jäkla tjockisar!

Inga kommentarer: