torsdag 15 maj 2008

Sa det skulle komma till användning

Jag har fått god användning för min coolhets-handske.

Igår när jag skulle till Matilda på middag så slog det mig att damen i fråga har blivit daktolog. Med andra ord har hon blivit en riktigt CSI-agent, daktolog betyder nämligen fingeravtrycksanalytiker.

Troligt man vill gå runt i Mattis lya och lämna bevis efter sig hur som helst. Handsken åkte därför på redan i trappuppgången så att jag utan oro kunde ringa på dörrklockan. Man vet aldrig hur kriminell man blir i framtiden. Idag gick jag exempelvis mot rött.

4 kommentarer:

Matilda sa...

Trodde du hade justerat kedjan cykeln eller nåt när du knallade in med det där schabraket på handen.

GeishaQ sa...

Det är bara att du börjar vänja dig vid den synen.

Mr P sa...

Letat som en demon efter vad en Daktolog pysslar med...sitter med bygghandlingar för ett fängelse som ska byggas, vart lite nyfiken.
Enda jag hittade på "nätet" var någon blogg som jag tillslut gick in på och där fanns svaret!!
Så jag bugar och bockar för info samt att du skriver underfundigt och humoristiskt!

//P.

GeishaQ sa...

Ah, vad kul!
Alltid glad att kunna stå till tjänst.