tisdag 14 oktober 2008

Ett vinnande koncept

Uppenbarligen var jag tvungen att offra två saker till partygudarna i lördags. Dels min gamla lumpna kofta, men även mitt hakskydd – den nyinköpta halsduken. Jag antar att det är dubbel kostnad om man festar 13 timmar i sträck. Det måtte räknas som två festkvällar.

Men det var inte utan vinst lördagen gick förbi. Genom att offra två sketna klädesplagg så vann jag även ett antal fina saker. För hade jag inte druckit bärs sedan klockan två på dagen, hade jag inte behövt ta en avstickare till Johanna och Aksel, och hade jag inte tagit den avstickaren så hade jag heller inte fått ett lass med kläder av världens sötaste Johanna.

Man skulle kunna säga att mitt ölkonsumerande resulterade i fyra fina klänningar, ett par jeans, ett par shorts och en ny väska. Och så påstår somliga att det är onyttigt med bira.

4 kommentarer:

Sandra sa...

Aha, det är inte konstigt att min garderob ser tom och trist ut. Jag festar helt enkelt för sällan.

Matilda sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
JOHANNA, sa...

så det fanns något som passade? bra, fint!

GeishaQ sa...

Vad e det Mattis plockat bort för inlägg kan man undra?