måndag 6 oktober 2008

Låt aldrig dina studier störa din utbildning

Jag, Done, Råttan och Fredrik skulle gå på Stampen och avnjuta lite fin musik i fredags. Då det uppdagades att studenter gick för halva priset så ville plötsligt alla vara studenter. Killarna ville dock inte studera vad som helst så de kom överens om att alla pluggade till proktolog.

På t-banan på väg till Gamla Stan så planerade de vart de gjort sin praktik och varför de gillade sitt yrkesval så mycket. Eftersom Råttan alltid ska vara värst så nöjde han sig inte med att vara proktolog, han skulle bestämt vara en dövstum proktolog. Jag lovade honom en öl om han skulle genomföra sin nya, påhittade karaktär.

Väl framme vid Stampen så frågade killen i entrén om Fredrik hade studentkort, Done sket i att låtsas vara studerande och jag hade faktiskt ett gammalt studentkort som fungerade som smort. När det väl var Råttans tur så trodde jag aldrig han skulle köra på sitt planerade spratt. Killen brukar nämligen vara bra på att snacka, men som oftast är det lite verkstad. Men tji fick jag!

Råttan ställer sig vid entrén och börjar utstöta mystiska, svårtolkade stön och fäkta med händerna. Han vädjar om min hjälp att förklara och jag försöker kväva mina fniss medan jag pedagogiskt uppmanar Råttan att han ska försöka prata och att han kan det här.

Killen i kassan bad inte Råttan om något studentkort och släppte in honom för halva priset. Det lönar sig att ha påhittade handikapp.


1 kommentar:

Matilda sa...

jag vet inte hur man stavar det där smack-ljudet man kan göra med tungan mot gommen, men typ.."ts ts ts...." och skaka på huvudet.