fredag 31 oktober 2008

När man får idéer

Ibland får jag för mig att jag ska göra oväntade saker. Som till exempel häromdagen när jag skulle åka buss. Då fick jag plötsligt ett infall att jag skulle prata svenska med bred amerikansk accent.

”Mään vadu råoligt. Auka bus haur jäg alltjid veulat gaura. How myucket kaustar deut?”

Själva tanken på mitt fantastiska spratt fick mig att fnissa hela vägen till busshållplatsen. Jag tänkte mig en överexalterad amerikanska med grava problem att uttala orden riktigt. Det kändes så jäkla spännande att planera hela aktionen. Jag kände mig i princip övervänt. Kunde knappt bärga mig.

Som tur var slog det mig precis när jag skulle hoppa på bussen att: varför i helvete ska jag låtsas vara amerikan? Det är ju faktiskt inte det minsta roligt. Jag visade upp mitt SL-kort och så blev resan precis som alla andra resor.


3 kommentarer:

Matilda sa...

Det är visst roligt att prata amerikasvenska. Det har jag sett på film. Fast då var det en brud med stor "IOWA"-keps och 18 par strumpor i bh:n som pratade om nåt mystiskt...nånting om att alla hennes vänner hade försvunnit. Och sen fick man se två idioter som dansade(en i same-mössa). Nå det säger sig själv, en fantastisk film var det.

GeishaQ sa...

Haha! Just det! När ska den filmen digitaliseras och läggas ut på youtube tro?

Sandra sa...

Kanske kan du ta dig till amerikanska ambassaden, låtsas vara amerikan, och se till att få rösta. DET skulle vara kul!