söndag 5 oktober 2008

Högtalare förstärker rösten men inte argumenten

Jag var lite överenergisk när jag hälsade på Ingemar häromdagen. Det resulterade i att jag var tvungen att krypa sexigt över hans diskbänk samtidigt som jag sjöng power ballader så falskt jag förmådde. Ingemar var måttligt road.

Hans gräns gick dock vid jordnöts-incidenten. Han var på väg till sitt kök med ryggen mot mig när jag plötsligt fick infallet att se om jag kanske kunde lapa upp snacksen med tungan direkt från skålen. Dessvärre vände sig Ingemar om precis när jag hade begravt min tunga bland nötterna. Det blev några ”vad fan” och ”men Geisha”. Jag försökte på något vis försvara mitt agerande, men insåg ganska snart att jag saknade goda argument för vad min tunga gjorde på samtliga jordnötter i skålen.

Ingemar sa att jag fick äta upp resten av nötterna själv.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Plötsligt blev jag ruskigt sugen på jordnötter.

Anonym sa...

Världens bästa sätt för att få alla nötter själv. En ofelbar klassiker...