torsdag 18 september 2008

En färgglad dokumentering

Jag var hos läkaren häromdagen för att utesluta att jag hade fått en hjärnblödning. Han sa att det inte var någon fara med huvudet, att det bara var en hjärnskakning, sedan skrattade han och sa att svenska flaggan snart skulle exponera sig i min panna. Uppenbarligen hade handfatet gett mig en ordentlig kyss.

Nu är det dessvärre så att denna flagga uppenbarat sig på skallen och imorgon ska jag göra en intervju som ska filmas. Det är en artistic testamony som ska arkiveras för framtida forskning. Så nu kommer min bula att finnas bevarad för alltid, i evigheters evighet, amen.

Min tajming kunde inte ha varit bättre.

1 kommentar:

Sandra sa...

Du kan ju be att få en kopia att förvara i handväskan, och plocka fram varje gång du får tanken: "En tionde lakritsshot känns som en kul idé".

För övrigt så funderar jag på att för tillfället fota min näsa, för att för alltid, i evigheters evighet, bevara minnet av den. Ska nämligen hugga av den. Är trött på att jag än en gång fått världens största finne på den. Lovar att jag lätt skulle ta mig igenom en passkontroll med ett fejkat Ridolf-pass. Värre än den där gången då du bilddokumenterade den.

Amen.