fredag 26 september 2008

Fucking fabulous!

För någon helg sedan skrev Råttan till mig på msn och undrade om jag hade rullar i håret. Det kändes lite förläget att jag var så förutsägbar, men nu ska jag berätta varför jag ägnar mina helger åt att knalla runt med hårrullar.

Jag har en stark tro på motvikt under en lördag. Detta innebär att ju fulare jag är på dagen, desto snyggare blir jag på kvällen. Det här konceptet fungerar alltid!

En av de givna faktorerna i ful-till-fin-konceptet är att lägga håret. Man ser ju vansinnig ut med dem på huvudet och då säger det sig självt att det blir vackert i slutänden. Jag vägrar oftast klä mig under dagen, jag hasar runt i pyjamas (läs: mina fantastiska mjukisbyxor) hela dagen och en viktig del i projektet är att absolut inte byta underkläder under dagen. Ju snuskigare du är, desto snyggare till kvällen.

Träffar jag ingen människa under dagen så tandborstvägrar jag, deodorant är inte ens att tänka på och har jag riktigt tur så har jag inte rakat armhålor och dylikt sedan förra helgen och kan därför flukta med stickiga ben. Jag gillar dessutom att anskaffa mig fotsvett genom att använda mina rosa lurvtofflor hela dagen. Knepen är många.

Ni börjar nog förstå er på idén? Ni förstår kanske vart detta komma skall? För efter denna dag i misär och snusk så sker helomvandlingen, och även om man kanske inte blir så vansinnigt tjusig så är kontrasten så enorm att man tror sig vara fucking fabulous.


2 kommentarer:

Anonym sa...

SMART!!!

Anonym sa...

Word!
Det är banne mig så det är.. morgonrock och sunk hela dagen till det är dags för ansiktspåtagning och annat fix!