måndag 1 september 2008

Mmm... måtte ju vara min supermogna personlighet... Uhmmm

När jag jobbade med projektet ”Bodies in Urban Spaces” så satt jag med dansarna en dag, uppflugen på en avsats, rökandes på en cigarett. Vi kom in på ålder och hur svårt det är att avgöra hur gamla folk är.

- Jag blir oftast tagen för yngre än vad jag är, bekände jag.
- Hur gammal är du? frågade en av dansarna.
- 27.
- Jaha… Jag trodde du var äldre än så. Typ 33 eller nåt sånt.

I den stunden tänkte jag ungefär så här:
”Men förbannade ungjävel. Gå härifrån. Jag vill aldrig mer se dig. Varför gjorde du mig sex år äldre inom loppet av en minut? Är det rynkorna i pannan som spökar? GÅ HEM!”

Jag nöjde mig med att säga:

- Jaha ja…
Sen ville inte jag prata med henne något mer.




Förresten kan ni gå in på Dansens Hus hemsida http://www.dansenshus.se/ och rösta på den bästa bilden från det projektet. Det finns många vackra bilder jag plockat ut.

Inga kommentarer: