lördag 20 september 2008

Saida får slänga sig i väggen

Jag var till skomakaren härom dagen för att klacka om mina favoritskor. Han var en härlig snubbe, men förutom det var han synsk den jäkeln. Rena rama spåtanten, fast i skor istället för handflatan.

"Hohohoho, de har har du åkt kana på många gånger kan jag se", skrockade gubben.

OM jag har. Jag har av ren lathet envisats med att traska runt i dojorna utan klack i över ett år vilket har resulterat i att jag har stått på öronen mängder av gånger. De gånger jag har parerat ivägglidanden på gatan är otaliga och jag tenderar alltid att få frågan "hur gick det" när jag dragit på mig stövlarna.

Men precis som skomakaren kunde se mitt förflutna så kunde han även se vad jag behövde i min framtid och gav mig ett par nya, rejäla klackar på mina skor.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Kan de nya klackarna på dina skor även förhindra att du slår huvudet i handfatet mån tro?

GeishaQ sa...

Näe, det ska min nya livsstil förhindra.