fredag 21 november 2008

Inviting the butcher

Pappa och Lena är på besök i helgen och för en stund sedan drog de iväg för att underhållas på Cirkus. Jag passade därför på att renbädda sängen åt dem.

När jag står där och tråcklar med täcket för att få det att ligga ordentligt i påslakanet så glimtar något i ögonvrån. Jag kikar dit tvärt, stannar upp, tänker att jag måste ha sett fel, funderar lite och böjer mig sedan ned över pappa och Lenas resväska som ligger öppen på mitt sovrumsgolv.

Där ligger en gigantisk KÖTTKNIV! ”Vad i helvete”, tänker jag och plockar upp den. En halvmeters köttkniv bär man ju inte runt så där varje dag och framför mig ser jag en uppstyckad Geisha som farsan försöker spola ner i toaletten.

Tillsammans med morakniven, tången och alla skruvmejslar han har dragit med sig hit, så ser jag fram emot en natt i tortyrens tecken.

Innan pappa drog så frågade han som hastigast om jag skulle vara vaken när de kom hem, jag sa att jag inte visste, att det berodde på när de kommer tillbaka. Men HAH, den betan kommer inte jag att gå på. Jag ska banne mig sova med ena ögat öppet i natt. Här ska inte få roas med prygel och slaktande.

1 kommentar:

Sandra sa...

Han hade tänkt skaffa sig julskinkan riktigt billigt med andra ord. Tror han hade blivit besviken dock - din rumpa har väl inte speciellt mkt kött och fläsk att bjuda på.