lördag 15 november 2008

"NU ÄR DET TÄVLING!!!"

Igår kväll satt jag med en rätt dragen Jenny på McDonalds. Av mystiska anledningar fick hon för sig att jag behövde ett nyp så hon började bearbeta en kille som satt vid vårt bord. Inget fel på honom, men jag var bra mycket mer intresserad av att få äta min burgare i lugn och ro.

Sen vet jag inte riktigt vad som hände. Jenny fick killen att sätta sig bredvid oss varpå hans damsällskap givetvis blev lite stött. De försökte få snubben att följa med dem när de skulle gå och det urartade i någon slags pik om Jennys frisyr. Det här missade jag helt. Jag tryckte pommes för vildaste livet, men när killen reser sig upp och lommar efter sina vänner så hör jag Jenny skrika:
- Ja men hoppas du får ligga då!!! till en av tjejerna.
- Va? frågade hon vänd mot Jenny.
Det var nu jag för första gången blickade upp från maten, spände ögonen i Jenny och sa:
- Du sa ingenting alls, hör du det, ingenting.

När de gått så blev jag informerad om frisyrpåhoppet. Jenny kände sig kränkt men framförallt jävligt förbannad.
- Nu är det tävling! vrålade hon, du måste ragga upp honom och ligga för hon ska fan inte få med honom hem.

Jag försökte på bästa sätt förklarar för Jenny att jag inte ville ha sex, att karlar för närvarande inte var så intressanta. Jenny kom då på den briljanta idén:
- Men, du behöver inte ligga, ragga bara upp honom och sen dumpar vi honom på väg hem.

Jag måste säga att Jennys plan var idiotsäker, men det kändes lite väl elakt (även för mig) att straffa en stackars kille för att en brud tyckte Jenny var ful i håret.


1 kommentar:

Sandra sa...

Hahaha! Hälsa Jenny att jag tycker hon är fin i håret iaf :)