söndag 23 november 2008

Bättre råg i ryggen än säd i ballen

Efter några öl löser jag banne mig världsproblem. I helgen har jag inte bara skaffat mig en spermadonator utan även en far som frivilligt skulle kunna dela vårdnaden med mig.

Ibland är lösningarna så enkla att man inte ser dem trots att de är rakt framför näsan. Så igår när jag och Emil satt och diskuterade heteronormativitet och ungar så var det plötsligt så självklart att det var vi som skulle skaffa barn ihop. Smartare framtidslösning fanns inte.

Här har jag oroat mig i onödan över att min framtida donator skulle vara ful och puckad utan min vetskap, detta för att man inte träffar donatorer som skänkt sina soldater till spermabanker. Men Emil vet jag med all säkerhet inte bara är smart och rolig utan även en väldans stilig karl. Min framtida avkomma kommer med andra ord att vara en fantastisk varelse som jag dock slipper varannan vecka, och på så vis får jag avnjuta ensamheten trots att jag har barn. Det är vad jag kallar äta kakan och ha den kvar.

Damn I’m good!


Och snälla ni... Ta mig inte på orden.

2 kommentarer:

Michael sa...

Bra plan! Verkligen!
:)

Sandra sa...

Vad då ta dig inte på orden? Jag trodde det var spikat! Du vet väl att det är gratis också? Emil behöver bara fylla några burkar, sen kan du själv inseminera dig, det såg jag på TV:n.

Hahha, när man ska skriva en kommentar så måste man fylla i några bokstäver som verifikation. Bokstäverna som jag nu blir ombedd att fylla i är "spermspo". Snacka om passande! Hahahaha!