tisdag 18 november 2008

Beach 2009 = tandlös

På jobbet tränar vi pilates. Det är typ som yoga, fast man tränar styrka och juckar desto mer i luften. Ibland använder man sig av gigantiska bollar… och som jag hatar dessa förbannade bollar.

Jag kan inte kalla mig fet, men i samspel med dessa bollar så påminner jag om en heroinpåverkad sjöko. Bollen flyger än hit än dit. Jag drattar på arslet och tjuter kärringskrik om vartannat. De andra, som tränat längre, verkar ha pejl på läget, men jag är helt vilsen när jag ska försöka hantera en boll halare än en ål. Jag har på känn att både tänder och näsa kommer att saknas inom snar framtid.

Igår skulle vi ha fötterna på bollen och sakta men säkert göra armhävningar ända ner i golvet. Jag fann mig inom en hundradelssekund med kinden mot golvet, stirrandes på dammråttorna och undrade hur i helvetet jag skulle ta mig ur positionen. Vek-armarna kämpade febrilt, jag frustade och stönade, pressade och kippade efter andan. Men jag var tvungen att förklara mig besegrad. Sjökon var slagen.

Förbannade bolljävel.

1 kommentar:

Sandra sa...

Hahaha! Kan du inte filma nästa pilatestillfälle? Så kan vi titta på det på julafton när vi har slut på samtalsämnen och behöver ett gott skratt.