torsdag 27 november 2008

Coolt

Det är lustigt hur coolhet kan förändras över åren. De flesta som följt min blogg vet att jag idag anser att min coolhets-handske är bland det ballaste som finns. Det har dock inte alltid varit så. Som barn hade jag helt andra preferenser.

Jag tror att jag gick i femman. Jag, Elin J och Hortell hade köpt vårt första ciggpaket som skulle förbrukas under en kväll. Vi såg till att röka dem lite här och var, i klätterställningen, på gungan, i sandlådan och bakom gymnastiksalen på vår skola. När vi stod där bakom husknuten på idrottshallen så släppte Elin J plötsligt sin cigarett, den föll till marken varvid hon trampade på den för att fimpa glöden med sin sula.
- Hur coolt såg inte det där ut då? frågade hon oss.
Jag nickade långsamt, släppte min cigg på samma sätt och gnuggade fimpen ordentligt mot asfalten med mina svarta boots för att sedan utbrista:
- Mmm… men fatta med boots då?


Inga kommentarer: