onsdag 4 juni 2008

Bara den som inte accepterar sin ålder känner sig verkligt gammal

Helgon är en community jag är med i. Sidan är anpassad för personer med alternativ stil, men är i själva verket ett lunarstorm som är något mer accepterat. Idag fick jag ett synnerligen konstigt gästboksinlägg på min helgon-sida.

"Vad härligt du ser mkt yngre ut än din ålder."

Jag har vridit och vänt på orden. Funderat vad fanskapet menar med denna anklagelse. Menar herrn i fråga att 26 år är en ålder? Att det är meningen jag ska se ut som en gammal hagga med glappa löständer och begynnande flint när jag passerat tjugofem? Är inlägget en komplimang eller en förolämpning? Plötsligt känner jag mig som en 67-årig kvinna med en uns fastare pattar än mina väninnor i sjuttioårsåldern, och att det är av denna anledning jag ser "... mkt yngre ut än min ålder."

3 kommentarer:

Anonym sa...

åldern är bara en siffra!!

Sandra sa...

Händer mig hela tiden... Antar att det någonstans är en komplimang, även om man i den här åldern (jag 27) kanske mest vill se ut att vara just i sin ålder och inte misstas som en av studenterna som slutar gymnasiet.

Hur som helst. Snygg profilbild har du! I like!

GeishaQ sa...

Ah, men det handlar nog inte om att ja ser yngre ut än min ålder, snarare att herrn i fråga hade kass verklighetsuppfattning.

Man tackar för komplimangen för profilbilden dock. :)