fredag 27 juni 2008

Det här är Q (text ur min helgon pres.)

Föddes med arslet före på självaste dopparedagen och fortsatte i samma stil därefter - ett huvud kortare än alla andra, hockeyfrilla och talfel. Hade givetvis en skärmkeps med texten ”liten men tuff”. Började fort lära mig att finna lyckan i att dansa och rörde mig helst till Samantha Fox eller Moraträsk. Spelade luftgitarr med farsan. Sen dess har det inte hänt så mycket. Tar alltid med mig några promille och en ostämd luftgitarr när jag går ut på krogen, behöver dock stödhjul för att lyckas dansa. Insåg tillslut att dansen är min grej i teorin och inte i praktiken så jag skolade om mig till dansvetare och tror mig nu kunna frälsa folket att absorbera danskonsten.

Tycker alltid att sängen är för stor och tom på natten då jag ska sova, men vaknar belåten med håret på ända - nöjd över att kunna bre ut mig så mycket jag vill om mornarna. ”And I take up space just because I can” (Ani Difranco). Självsamhet har blivit något av min grej. Man gör som man vill och emellan åt trycker man ett glasspaket och en kärleksfilm för att övertyga sig själv om att man är tjej nog att kanske hitta någon i framtiden.

Att vara nojjig är min melodi, kanske inte självvalt men garanterat jag. Hittar gärna på mönster och hinder i livet så vardagen blir lite av ett TV-spel. Det låter ju förvisso väldigt spännande då jag är en sucker för TV-spel liksom för godis, lugna låtar, lekar, minnen, brudar med stake, min dator och allt annat som jag väljer att göra under dagarna.

Det där med att komma ut med arslet före verkar ha satt sin prägel på mig för det mesta jag gör tycks vara bakvänt. Jag skulle vinna SM i att spilla, trilla, krossa, svära och förbanna mig över min oförmåga att hålla reda på mina saker. Jag är en riktig jävla klant och är aldrig sen att göra bort mig. Fylle-sms har blivit ett mantra, blåmärken likaså. Ska i fortsättningen besöka Debaser iförd bubbelplast. På så vis kan jag rulla hem om natten till mitt kryp in, som inte alls är så mycket kryp in, utan stort och delas med två fromma karlar jag kör med så fort jag får chansen.

Inga kommentarer: