onsdag 25 juni 2008

Som alla undomar, så gör jag som jag vill

När jag och Monica var sjutton år gamla så åkte vi till Kos. Där gjorde vi sådant som tonåringar bör göra när de åker utomlands. Det vill säga bada, sola och supa.

När resan var över så fanns även pengar över, i grekisk valuta. En bakfull Monica lastade över mynten i min hand och bad mig gå ner till affären och köpa något för de sista stålarna. I åtanke hade hon cigaretter, alkohol eller dylika ting. Sådant som man köper som sjuttonåring när man annars inte kan köpa dessa produkter hemma. Men i dessa banor tänkte inte jag.

Väl tillbaka på hotellrummet så var jag nöjdare än nöjdast, ty jag hade köpt oss varsitt matchande cyklop med tillhörande snorkel. Monica var ypperligt besviken, jag var mycket belåten. Jag var till och med så förnöjd att jag hade på mig cyklopen halva tågresan på väg hem mellan Stockholm och Vännäs. De som passerade oss tittade väldigt fundersamt på den lyckliga blondinen som andades och pratade genom en snorkel.

Inga kommentarer: